فناوری اطلاعات

برنامه‌ریزی مایکروسافت برای واقعیت ترکیبی

در گردهمایی توسعه‌دهندگان فعال در بخش بازی‌های کامپیوتری در سان‌فرانسیسکو که امروز برگزار شد، مایکروسافت از پیشرفت‌های اخیر خود در تلفیق دنیای واقعی و مجازی(واقعیت ترکیبی) خبر داد.

در ابتدا، شرکت از اضافه شدن ویژگی واقعیت ترکیبی به خانواده ایکس‌باکس در سال ۲۰۱۸ خبر داد که شامل ایکس‌باکس‌های نسل بعدی یعنی Scorpio نیز خواهد شد.

اگر قادر به درک واقعیت ترکیبی نیستید، نگران نباشید چون تنها نیستید. اساسا واقعیت ترکیبی از تلفیق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پدید می‌آید که نتیجه آن ترکیب دنیای واقعی با دنیای دیجیتالی خواهد بود. با این تعریف، کسی نمی‌داند نسل ایکس‌باکس‌های آینده به شکل هدست‌های هلولنزی خواهند بود یا همانند هدست‌های واقعیت مجازی مشابه Oculus تولید خواهند شد.

احتمال اینکه ترکیبی از هردوی این هدست‌ها را ببینیم نیز وجود دارد. هدست‌های واقعیت مجازی از جمله Rift,Vive و حتی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن، قدرت و جذابیت خود در بخش بازی‌های رایانه‌ای را به همه ثابت کرده‌اند. در طرف دیگر، واقعیت افزوده نیز با وجود بازی‌هایی مانند Pokémon Go توانایی‌های خود را نشان داده است. برای مثال، اگر هلولنزهای نسل آینده می‌توانستند منوی بازی‌ها را بر روی نمایشگرهای فرانما(HUD) به تصویر بکشند یا دشمنان را در خارج از فریم تلویزیون به نمایش بگذارند، تجربه‌ خارق‌العاده‌ای به دست می‌آمد.در دیگر اخبار مرتبط با واقعیت ترکیبی آمده که مایکروسافت در حال معرفی کیت مختص توسعه دهندگان جهت ساخت هدست‌های قدرتمندی است که نام اصلی آن “هدست مخصوص توسعه دهندگان واقعیت مجازی مایکروسافت و ایسر” است. درباره نام ایسر نیز بد نیست بدانید که این هدست محصول همکاری مشترک مایکروسافت با ایسر است. این هدست دارای مشخصات فنی مشابه با برترین‌های این بخش است.

منبع : itiran
تعداد بازدید 100

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ها